Lepiej być nie mogło – I runda AB CUP i BMW-Challenge

przez  |  0 Komentarzy

Przełom marca i kwietnia to tradycyjnie od kilku lat okres rozpoczęcia sezonu Ogólnopolskiego Rallysprintu AB CUP i BMW-Challenge. Tak było i w tym roku. Automobilklub Bydgoski zaprosił najszybszych polskich kierowców do Torunia na sławny już w całej Polsce tor rajdowy Poligon (niestety już po raz ostatni).

Rozruszanie zastałych mięśni i sprawdzenie rajdówek odbyło się 31 marca podczas treningu a 1 kwietnia od rana ruszył sezon AB CUP i BMW-Challenge. Do zawodów zgłosiło się 62 kierowców. Tor w Toruniu to specyficzne miejsce – wąskie uliczki, ślepe zakręty i dużo rajdowego „syfu” na cięciach. Jednym to się podoba, inni wolą otwarte przestrzenie, ale cykl AB CUP i BMW-Challenge sprawdza umiejętności zawodników w różnych konfiguracjach i na różnych obiektach.

Plan na dzień zawodów był taki, by przejechać na czas 9 odcinków, dość ambitnie, ale dzięki pomocy zawodników udało się go w pełni zrealizować. Od pierwszego liczonego odcinka było widać, że niezmiernie szybki będzie w tym sezonie Rafał Górecki, który przeszedł z klasy Sprint do klasy Open. Jak sam mówił bardzo zależy mu by – po zeszłorocznej wygranej cyklu przez jego brata Mariusza – tytuł został w rodzinie. Nie miał łatwo, bo bardzo dobre czasy osiągali Paweł Roszek (BMW M3), Wojtek Karwan (BMW E36) czy Mariusz Rybiński (Lancer EVO IX). Pozostali zawodnicy również nie dawali chwili wytchnienia czołówce. Bardzo szybki był Karol Błaszkowski (BMW E30 318is) czy Łukasz Sawicki (BMW E30 38is) powracający do cyklu. W każdej z klas zawodnicy walczyli o ułamki sekund i pierwsza trójka potrafiła przyjeżdżać na metę w jednej sekundzie. To właśnie daje pozytywne emocje i zastrzyk adrenaliny – poziom umiejętności zawodników jest tak wyrównany, że każdy odcinek trzeba jechać na 100 % swoich możliwości.

Dodatkowym smaczkiem był autorski pomysł Automobilklubu Bydgoskiego – tzw. Superodcinek. W tym sezonie każdy trzeci odcinek przejeżdżany na czas będzie dodatkowo punktowany i mamy nadzieję, że jeszcze bardziej wyrówna rywalizację. Historyczne, bo pierwsze zwycięstwo Superodcinka, należy do Rafała Góreckiego.

Wyniki rywalizacji w poszczególnych klasach przedstawiają się następująco:
Klasa S1400 – Jacek Goździk (Toyota Starlet), Damian Boncela (Fiat CC),
Klasa S1600 – Marcin Pogorzelski (Citroen Saxo), Michał Załęcki (Citroen Saxo), Agnieszka Załęcka (Honda Civic),
Klasa S2000 – Karol Błaszkowski (BMW e30 318is), Marek Muszak (BMW e30 318is), Andrzej Grzesik (Ford Fiesta CR2i),
Klasa S2800 – Patryk Poręba (BMW E36), Marcin Kiliński (BMW E36), Patrycjusz Kruślak (BMW E30 318is),
Klasa WRC – Mariusz Rybiński (Mitsubishi Lancer Evo IX), Paweł Roszek (BMW M3), Paweł Poletyło (BMW E36).

Klasa SPORT – Dawid Smółka (BMW E30 318is), Przemysław Grodzki (BMW e36 320), Michał Hryniszyn (BMW E30 318is),
Klasa SPORT PLUS – Łukasz Sawicki (BMW E30 318is), Michał Zataj (BMW E30 318is), Milan Skrobić (BMW E30 318is),
Klasa SPRINT – Przemysław Biskup (BMW E46), Jakub Jurek (BMW E46 330i), Maciej Kunz (BMW 130i),
Klasa START&FINISH – Wojciech Puchalski (BMW E36 318is), Karol Procelewski (BMW E36 318is), Piotr Oszczygieł (BMW E36 318is)
Klasa OPEN – Rafał Górecki (BMW E36), Radosław Łotkowski (BMW M3), Wojciech Karwan (BMW e36).

Mamy nadzieję, że daliśmy naszym przyjaciołom możliwość ścigania się na najwyższym poziomie, wiele pozytywnych emocji i dużo satysfakcji. Ze swojej strony obiecujemy, że zrobimy wszystko aby ten poziom organizacji dostosować do poziomu sportowego zawodników. Chcemy też podziękować wszystkim osobom zaangażowanym w organizację imprezy, bo to właśnie bez ich profesjonalnego podejścia przeprowadzenie zawodów byłoby niemożliwe. Jeszcze raz dziękujemy.

Kolejne zawody odbędą się w Rallylandzie 20 maja i już teraz serdecznie na nie zapraszamy! :)

Napisz komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>